Solidariteitsoproepen

Benetton is het enige grote internationale merk dat nog altijd geen compensatie betaald heeft aan de slachtoffers van Rana Plaza. Tot 24 april wil de Schone Kleren Campagne de druk op Benetton verhogen.  Teken de petitie op Avaaz! En lees voor meer info de artikels over Benetton op deze website. 

Benetton schudde in de jaren 80 en 90 de consumenten wakker met controversiële reclamecampagnes. Met maatschappijkritische reclamebeelden wisten ze zich in de kijker te werken. Tijdens de UN-HATE campagne in 2011 lieten ze wereldleiders met elkaar zoenen. Maatschappijkritiek is mooi, maar alleen geloofwaardig als je zelf trouw bent aan de waarden die je promoot. En daar wringt nu net het schoentje bij Benetton... In onderstaand campagne filmpje toont de Clean Clothes Campaign de 'true colors of Benetton'.

 

-         

  Petitie

Abercrombie & Fitch: Laat de kledingarbeiders in Bangladesh niet stikken!

Het Bangladesh Akkoord dat tot stand kwam na de instorting van Rana Plaza heeft de veiligheid verbeterd voor meer dan 2 miljoen werknemers. Maar het Akkoord loopt af in mei. Het vernieuwde Akkoord gaat in vanaf mei 2018 van kracht en geldt tot 2021.

120 kledingmerken en -ketens hebben de opvolger van het Akkoord ondertekend. Waar wacht Abercrombie & Fitch nog op?

"Dear Mr. Grischow and Ms. Harr,

As a consumer, I care about the working conditions under which my clothing was produced and I urge Abercrombie & Fitch to signal an ongoing commitment to worker safety by signing on to the 2018 Transition ACCORD on Fire and Building Safety in Bangladesh. A decision to end participation in the ACCORD would be unacceptable and would put the lives of garment workers at risk. As a major retailer, Abercrombie & Fitch should continue to be a positive force for change in Bangladesh’s garment industry. When the Transition ACCORD comes into effect in May 2018, I expect to see Abercrombie & Fitch as a signatory, standing by their commitment to safe factories."

Sincerely,

captcha 

*) Onze nieuwsbrief houdt je 2 maal per jaar op de hoogte van het wel en wee van de Schone Kleren Campagne.


skc01